13/7 Stor dag..

Vattnet är på väg igenom systemet pch blir så småningom kaffe, så jag passar på..

Idag är en stor dag, lilleman är 10 månader idag och det är bara att konstatera - Tiden går på tok för fort!! Men gó är han så grattis på dig älskade son!!

I övrigt har jag haft en jäkla huvudvärk idag och maken till mer osocial människa än jag i det stadiet finns nog inte. Fan för mig själv.. Nu känns det lite bättre i alla fall men inte helt bra.

Lotta och Casper var iväg och åt en sen födelsedagsmiddag hos svärmor. Jag fick dessvärre stanna hemma för kuration (?).

I natt vankas det jobb mellan 21.30-07.30 - Hej och Hå, Kämpa På.

Nu ska jag hämta kaffe och avnjuta det innan jag går ut och donar lite. Ska även ge mig på att ta fjärrkontrollen från Lotta som enligt mitt öga sover ganska gott på soffan.. HI-HI. Casper drar timmerstockar.. 

                              

     

 


11/7 Skrivlusten är enorm!!

Ordning och reda... De orden är inte direkt symbolika med denna bloggen.

Har en helt galen skrivlust men någonstans tar det stopp. Men nu jäklar måste jag komma igång så jag inte tappar förmågan.

Vi låtsas som att inget hänt så slipper jag förklara mig mer!

Livet just nu:

Casper växer så det knakar, i alla fall på längden. Aningen tänkvärt med tanke på att hans föräldrar knappt når upp till de översta köksluckorna. Han har 6 fina tänder, 4 uppe och 2 nere. Med en liten söt bebisglugg mellan de främre, såå söt! Vi var på kontroll idag, 10-månaders. Han var frisk som en.. ja, frisk. Dock hade inte mycket över för läkaren med assistent. Vilket inte heller jag hade. Hur kan man jobba med människor, barn i synnerhet och vara så enormt humor befriade?? Jag förstår det inte! Jag försökte mig på ett litet skämt (torrt måhända) och de rörde inte en min. Hmm??

Casper och Lotta hälsade sedan på gammelmorfar Olle och gammelmormor Inez. Värda ett ord, så härliga. Över 90 år, kära och humöret med sig. Respekt!

Jobbet då? Jo då, jag knegar på med mitt semestervik och har fått ännu en timanställning idag. Man måste börja någonstans va?

Fotbollen, min tredje kärlek i livet! Idag var det slut på sommaruppehållet och vi gick ut ganska tufft. Fick känslan av att killarna skött sin sommarträning helt okej, det såg bra ut.
En parentes bara.. Gervinho är klar för spel i mitt kära Gunners, Välkommen!

Imorgon finns nog inga större planer, en lugn och skön dag får vi hoppas på med många härliga leenden från lilleman =)

Ska verkligen bli bättre på att skriva nu..





RSS 2.0