Morgontankar

Usch, somnade på soffan igår vilket betyder att jag vaknade där idag. Hatar det!

Lotta körde nyss till jobbet. Ibland har man lite extra lust att ha henne hemma och idag var en sån dag. Hoppas det blir lite roligare väder till i eftermiddag så man kan ta en härlig fredagspromenad.. Casper sover fortfarande gott så jag avnjuter en kopp kaffe i ensamheten (inte god).

Vi får väl se vad förmiddagen ger mig och Casper..

Lång dag - slut..

En väldigt lång dag är till ända. Det känns som att den började vid 01.15 natten som gick då Casper vaknade, förmodligen av sin feber. Sen blev det inte mycker mer sömn. Någon frukost ville han knappt ha. Väl på plats på sjukhuset började dessa jäkla provtagningar, det är inte lätt alltså att se sin son så rädd, så arg och ledsen. Att tvingas hålla fast honom är hemskt. Efter lång väntan och flera kontroller kom de fram till HALSFLUSS. Jag kan dels tycka att det borde upptäckts tidigare men samtidigt är jag glad att det inte var något värre. Penicillin i 10 dagar. Vi förväntade oss krig men det var inte så farligt som sist. Antagligen mest för att vi var mer bestämda. Nu har lilleman sovit gott sen 18.20 så vi hoppas på en bättre natt!!

Har fått in tips på lite jobb, de är sökta och jag har pratat med arbetsgivaren, det hela lät positivt! Önskar!!

Nej, nu orkar jag inte vara vaken mer.. Orkar inte ens följa tipset till slutet. Det får sluta hur det vill helt enkelt =)

Är så trött på sjukdomar...

En hel evighet sen jag skrev här men nu är det nog ett måste att rensa huvudet en stund.
Casper, min älskade son har varit sjuk i stort sett sedan juldagen. Feber, feber och feber.. Nu är det en enormt snorig näsa, feber och hosta som spökar. Dessutom säger han aj aj med jämna mellanrum. Är det något han fått för sig eller har han ont? SVÅRT!

Har varit hos ett antal läkare i Karlshamn och på Barnmottagningen i Karlskrona men ja, det är ett envist virus och inget annat enligt dem. Det tar så oerhört på krafterna att se sitt barn inte må riktigt bra. Idag åt han dock bra till lunch och har varit feberfri såhär långt, men det är ju ganska långt till kvällen.
 
Personligen ska jag jobba några timmar idag, 14.00-22.00. Egentligen har jag inte "råd" med detta pga de nya reglerna på A-kassan. Helt otroligt att man ska straffas för att man vill jobba.

Hoppas innerligt nu att Casper får vara feberfri resten av dagen och att han och världens bästa mamma får en trevlig dag tillsammans. Älskar er så mycket!!


RSS 2.0