15/6 Skumgummi i benen

Sådär, då var ännu en natt avklarad på jobbet. Nu är jag ledig två nätter. Sängen får likväl vänta, ska på vikarie-info kl 09.00.

Fröjd för ögat att komma hem och knalla in i sovrummet där lilleman ligger med nattrufs och samma sovstyle som farsan.. =)

Igår var en om inte jobbig så omtumlande dag. Sov 2 timmar efter jobbet och begav mig sen till skolan. Nu är det bara en dag kvar, imorgon. Sen är jag med klar! 2 veckors komplettering har gått smidigt ändå.

Därpå var familjen hemma hos svärföräldrarna och höll lite låda. Svärmor vann en cykel varpå Casper höll på att skita på sig av glädjejublet =) Kaffe och fint vetebröd intogs och sedan åkte vi hem. Blev väl som vanligt en jobbkväll, Casper somnade, jag och Lotta körde soffa med kaffe. Nice..

Ikväll blir det andra bullar. har kollat in ett recept som jag vill testa.. De ni, rena mamma-bloggen ;)


13/6 Var en underbar dag

Så poppar det då upp en ännu en blogg i den oändliga galax av bloggar, tillsynes kanske en meningslös blogg för många men för mig ska den bli guld värd.
Problem 1 när man ska starta upp en blogg är designen, hur ska den se ut? Ingen av alternativen är gott nog till ändamålet men det får vara så, tills vidare åtminstone.

Vad ska då bloggen innehålla? Jag vet inte ännu, allt och inget. Det mesta helt enkelt. En sak är dock säker. Det är ingen mamma-blogg, ingen pappa-blogg, det är en familjeblogg. Ha gärna åsikter men håll er innanför ramarna som styr vårt sedvanliga folkvett.

Igår (eller idag?), hur man nu ska uttrycka det. (Jag jobbar natt) Igår säger vi. Var jag med min lilla men ack så underbara familj i Kristianstad med ett tydligt mål - SKOR! Tanken var att det skulle bli 3 par (betala för 2) men min snålhet som ibland dyker upp på de mest ologiska ställena dök upp och det blev 2 istället. Ett par vita, aningen mer tillägnade tillställningar likt Riverside, midsommar, kalas eller kanske bara en grillkväll på Sandvägen. Det andra paret, ett par röda får väl användas lite här och var. Dock inte sagt att de inte ersätter de vita på deras ställen. Ambivalent? Jajamensan. När jag i min ro stod och testade de röda skorna kommer det ett eko i luften som säger BRATS-RATS-ATS-TS-S.. Lotta fick återigen för sig att jag ville efterapa en stureplanskille, vilket förvisso inträffar då och då. Det blev i alla fall dom.

Bestämde och välplanerade som vi är i familjen styrde vi Saaben mot Eko-hallen. Den heter så för mig trots det töntiga namnbytet! Där inne blev det som vanligt en allmän jakt på saker som tycker oss behöva. Typ, 20 disksvampar till mig, pool till Casper och älsklingen fick schampoo =). Den stora händelsen var troligen dock när jag, den smidiga pantern skulle till att sätta mig i en variant av solstol, gungstol och omöjlighet. Det var alltså omöjligt att sätta sig i den. Hur jag än vred och vände på mig så for den på motsatt håll. Både jag och Lotta såg framför oss hur grannskapet gapskrattade åt mig hemma.. Nu blir så inte fallet eftersom att "Einstein-stolen" står kvar i Fjälkinge. Under hemfärden bjöd Casper på en sån där skön skrattattack som bara han mäktar med. Helt underbart att lyssna på!! Eftermiddagen och kvällen bjöd på fotbollsträning och en delikat fläskpannkaka. Casper somnade gott och jag och Lotta fick en stund i soffan med lite kaffe.
Troligen har de sovit gott i natt, personligen har jag jobbat å det hårdaste, *NOOT*. Jobbat har jag i alla flla gjort och gör i 2 timmar till. Sen blir dte bingen i ca 2,5 timme innan det bär av till skolan, men det tar vi imorgon, idag, ikväll? Hmm??

TACK FÖR EN UNDERBAR DAG!!

O HELSIKE... LILLEMAN BLEV 9 MÅNADER IGÅR!! =)=)

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0